Skriv din beskrivning här!

Christmas time♥

Visst minns man fortfarande den där känslan man hade som barn dagen innan julafton? Det gör i alla fall och det är nästan den bästa känslan jag upplevt. En blandning mellan glädje, nyfikenhet och värme. Om jag ska vara ärlig så får jag fortfarande en gnutta av den känslan innan jul så man får väl ta vara på den sålänge det varar, eller vad säger ni? Även fast man inte känner den där känslan lika starkt längre är julen ändå en rikitgt underbar tid på året, kanske till och med en utan de bästa eller det vet jag att det är. Jag älskar att vakna upp på julaftonsmorgon och veta att idag är den dagen på året man ska ta extra vara på det man har genom att visa extra mycket kärlek, få äta julmat(som man efter den här veckan kommer vara så sjuktrött på) och bara få ha det allmänt trevligt med dem man tycker allra bäst om.

Det är ju faktiskt inte bara julafton som är mysig och trevlig utan dagarna innan och efter jul är minst lika härliga. Även om man inte riktigt uppskattar dagarna innan just när dem äger rum då dem oftast är rikitgt stressiga för att man känner att man har så mycket man behöver hinner på kort tid är det helt klart värt att hålla ut då man får en obeskrivlig känslan efteråt, man kan verkligen känna hur varenda muskel i kroppen bara slappnar av. Sen måste jag erkänna att jag tycker faktiskt att det är lite mysigt att gå runt i affärer och hitta speciella julklappar till var och en även fast jag inte är världens största fan av folkfulla affärer och stressen man får uppleva under tiden. Dagarna efter jul är ju även de mysiga eller i alla fall för mig då jag fortfarande är kvar i Karlstad och får tid för att spendera med mina kära kusiner, mormor, morfar och andra släcktningar jag inte träffar så ofta just för att dem bor i Karlstad och jag i Stockholm. Jag är helt enklet ett STORT fan av julafton och julhelgen.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback