Skriv din beskrivning här!

size zero only, bullshit.

Bild ifrån metro.
 
Jag låter denna text stå kvar även om jag vet att miss skinny inte är på riktigt för den har en viktigt betydelse som bör tas upp oftare! Ni kan även kolla på videon nedan för att förstå den riktiga meningen bakom affären och även läsa min reaktion till detta. 
Miss skinny är ju en nätbutik som nu ska öppna i Stockholm, de säljer bara kläder med stoleken 32 eller "size zero" som det kallas. Eftersom det är mycket skriverier om detta just nu tänkte även jag ta upp det och jag skiter fullständigt i om affären får publicitet för jag blir bara irriterad.
Det skrivs ju om hur allt fler får anorexia eller bulimi i tidigt ålder men är det engentligen så konstigt när dagens samhälle har den ideal som vi faktiskt har? Om du inte ser ut på ett visst sätt eller klär dig på ett visst sätt så " passar du inte in" och då verkligen inte konstigt att unga människor får komplex. Det hjälper ju inte heller att den finns idiotika människor som startar en butik vars namn är Miss Skinny och dess logga är "do you fit in?". Åh seriöst, vem kommer ens på ideén att starta en affär som bara säljer kläder i storleken 32 och sedan ha en logga där det står "do you fit in?"? Det gör mig bara så irriterad att inte alla fattar att det är OKEJ att se ut hur du vill, klä dig hur du vill, göra vad du vill bara DU trivs med det!
 
 
Tack gode Gud (inte för att jag tror på gud, men ni fattar) för att detta med miss skinny inte var på rikitgt. Anledningen till att jag faktiskt trodde på det först är för att vi faktiskt lever i ett samhälle där den finns idioter till människor som skulle kunna hitta på något sånt här. Så snacka om att jag blev glad när jag läste att detta bara var ett skämt eller ett skämt är det ju inte då det är en otroligt fin och cool mening bakom detta. Det är alltså frisk&fri som har gjort detta för att skapa en debatt och få flera människor att engagera sig och faktiskt försöka få bort dagens ideal! Så antingen kan ni smsa FRISK50 eller FRISK100 till 72980, dela videon ovan på facebook, twitter för att skapa ännnu fler debatter eller så kan ni gå till de klädbutiker ni handlar på och påpeka märkningen "för sannare skönhet" för att helt enkelt stödja frisk&fri. YOU GO FRISK&FRI! 


Så sant, grymt bra text!

2013-09-25 · 06:22:13

Ja de är verkligen så grymma!

2013-09-26 · 13:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback