Skriv din beskrivning här!

I don't like to do it but i have to do it

Jag har sjukt svårt att komma igång med mitt pluggande just nu, dels för att jag har lite smått brist på inspiration till mitt reportage om mitt kvarter och sen för att jag inte har så stor lust. Men tänkte iallafall dela med mig av lite tips som jag brukar använda mig av när jag inte kan komma igång! 
 
 Sätt mobilen på ljud/vibrationlös och lägg den åt sidan, vet själv att det är mycket lätt att annars fastna vid instagram och vine även fast man bara egentligen skulle svara på smset från polarn
 
Sätt dig enskilt nånstans lugnt och tyst där du inte störs av andra saker! Lyssna på musik ifall det hjälper dig att koncentrera dig.
 
Belöna dig själv med saker efteråt.. till exempel ; sätt mobilen på 1 timmes timer och plugga hela den timmen och när klockan ringer så får du kolla på ett serieavsnitt, ta ett bad, träna eller whatever du vill göra! 
 
Skjut inte upp plugg, börja i tid! Det är känns skönare att vara klar i tid och lämna in ett bra arbete än att sitta uppe halva natten och lämna in något halvdant när man vet att man kunde gjort det så mycket bättre. Det är väldigt lätt att skjuta upp läxor och sådant till dagen innan, i know belive me. 
 
Plugga inte för mycket, Ha kul imellan åt, Om du pluggar hela tiden och aldrig har kul så kan det faktiskt leda till utbrändhet , deprission, stress osv. vilket inte alls är bra för psyket eller hälsan. Det är viktigt att ta hand om sig själv också! 
 
Jag är absolut ingen skoltjej utan behöver man inte läsa på så gör inte jag det även fast jag vet att det kan vara bra. Men på senaste tiden har jag börjat tänka att vi i sverige är jävligt lyckligt lottade så får en sjukt bra utbildning helt gratis och därför borde man verkligen utnyttja det.. det är en gratis möjlighet mitt framför ögonen på en! 
 
Har du något awesome pluggtips som du vill dela med dig av? Give it to me baby! 

large.jpg




Sv; härligt! det är super här, lite förkyld bara! men annars är det bra:)

2013-09-18 · 19:33:06

åh tackar :D!

2013-09-18 · 19:35:38

sv; Tack så mycket!
Använder mig utav liknande teknik faktiskt :)

2013-09-18 · 19:44:37

Superbra inlägg!:)

sv: hihi, tack så mycket!:) kramisar<3

2013-09-18 · 21:36:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback