Skriv din beskrivning här!

HJÄLP

Jag har råkat ställa in nån inställning på kameran så att objektivet(original) bara funkar i manuell inställning.. Har haft så förut nämnligen men då fick jag hjälp att lösa det men tyvärr kan jag inte få tag på honom . Så då vänder jag mig till er, någon som vet vad jag ska göra? det är en Canon eos 1000D.. Tack på förhand! Den som hjälper mig får en länkning på bloggen + instagram, kraaaaamizar
 
Update: Objektivet är inställt på AF men den funkar ändå inte


Tyvärr så har jag en Nikon och inte en Canon så jag vet inte riktigt hur den fungerar, men har du gått igenom alla inställningar? Testa också att ta bort objektivet och sätta det tillbaka igen, ifall det skulle hjälpa, tror nog inte det men...man kan ju alltid testa!;)

2013-02-08 · 16:27:28

Har samma kamera som dig, men förstår inte riktigt vad du menar. Funkar den bara på manuell inställning eller manuell fokus? Och vad menar du med att den bara funkar då? :)

Svar: Funkar bara att fotta när den är inställd på Manuell fokus, när jag har på Auto Fokus så funkar det inte :/
None None

2013-02-08 · 16:46:33

sv; jag har också en 1000D och har också råkat göra så någon gång. På objektivet finns det väll någon liten "knapp" som man kan skjuta fram och tillbaka. Prova ändra på den och ta kort och se om det blev någon skillnad :)

2013-02-08 · 16:49:39

det finns en liten ''knapp'' på objektivet precis vid huset ungefär och där kan du skjuta den lilla knappen mot AF för nu är den förmodligen på MF :)

2013-02-08 · 16:55:22

Jag har tyvärr ingen aning om hur man gör :( hoppas det löser sig ;)

2013-02-08 · 17:31:02

Hm.. jag själv har en canon eos 550 D men har aldrig stött på det problemet. Du kanske har råkat komma åt någon knapp? Prova stänga av kameran, ta ut batteriet och sätta i den igen och sätta på den? Hoppas det löser sig. :)

2013-02-08 · 17:46:23

Sv: okej fattar dock inte riktigt vad du menar tyvärr :(

Svar: Okej det är lugnt, tack endå!
None None

2013-02-08 · 17:58:03

Det brukar finnas en knapp eller så på sidan där det står M och A, då ska du trycka den till A! (A= automatisk)

Svar: Jag vet, den står på AF men den funkar inte endå :/
None None

2013-02-08 · 18:06:52

Det finns en knapp på sidan av objektet där det står A respektive M. Dra den bakot så den ställs om till A. Hoppas du lyckas! Kram


Svar: Den står på A men det funkar ändå inte :/
None None

2013-02-08 · 21:42:18

Svar : Hejhej, visst kan jag göra det! :)

Har samma kamera.. Men för mig har det bara hänt att jag ändrat på obejektivet så det inte är på Af då det blir jätte suddigt.. Men tror du måste ha ändrat något på inställningarna isåfall..

Svar: Ja och jag kan inte komma på vad :(
None None

2013-02-08 · 21:49:02

Hejsan!ett tips som kanske funkar är att gå in på inställningar och kolla igenom noga allting, om du inte hittar nått så ställ in kameran på CA eller kanske "närbild" och kolla vad du har för inställning på själva bilden , det kan vara ett problem. Annars sökpå google. Kram!

Svar: Okej ska testa!
None None

2013-02-09 · 12:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback