Skriv din beskrivning här!

peace

photo.php.jpg

Läste nyss ett inlägg på blondinbellas blogg, handlade dock om hur folk tycker att hon överglamoriserar sin graviditet men jag fick en tankeställare på ett helt annat spår men ändå. Började tänka på hur vi alltid fokuserar på vad folk förjänar eller inte, vad de har och får. Kan man inte bara vara glad för andras skull? 
 
Klart jag kan vara avundsjuk när det går bra för andra men jag ser det mer som inspiration till att göra något minst lika stort om inte större. Jag älskar Katy Perrys film ( och henne) , den är helt otrolig och sättet som hon kämpat på och tillslut nått sitt mål är så himla fantastiskt inspirerande. Jag är ganska blödig av mig när det kommer till sånt där och jag kan inte se den filmen utan att gråta och känna att fan vad jag vill komma ut i världen och göra något liknande. Tänk om man kunde se så på allt i livet! 
 
Det jag tycker är sorligt är att man oftast letar fel och klagar på dem som det går bra för istället för att faktiskt klappa dem på axeln och säga ¨ Fan vad kul, grattis! ¨ . Är väldigt trött på att folk som kämpar i livet för att komma nånstans får ta så mycket skit när de väl lyckats av de människorna som inte gör något alls för att komma någon vart. Varför är vi så naiva? 
 
Du kommer aldrig någonsin i ditt liv kunna komma någonstans genom att klaga, vara negativ och avundsjuk. Du kommer snarare stanna på exakt samma plats. Så mitt tips till er därute är att varje dag försöka vara den bästa verisionen av er själva, kämpa för det ni vill och vara positiva för det kommer ta er så mycket längre. När du ska bemöta en människa i olika situationer, tänk alltid.. Hur hade jag velat bli bemött? 
 
Vet inte hur många gånger jag sagt detta men det är såklart alltid okej att vara ledsen, men bara ibland för att livet ska vara mer än tårar och smärta. Är du ledsen hela tiden så är något inte som det ska, man ska känna glädje och kärlek. Om jag fick bestämma så skulle smärtan i magen efter ett skrattanfall vara den ända smärtan man kunde ha men jag vet att smärta är det som gör en människa tyvärr.
 
(Till er som följer mig på twitter och men även här som nu tänker Dubbelmoral Moa, så tänker jag säga nej Kevin walker do not deserve a klapp on axeln and a ¨fan vad kul, grattis¨. Och det tänker jag faktiskt förklara varför i ett annat inlägg) XOXO bitterglitterGirl ψ <----- djävulsgaffel eller vad de nu heter.


Keep it up med inlägg som denna!

Svar: :*
None None

2013-12-06 · 10:05:50

Bra skrivet! :D

2013-12-07 · 13:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback